Skuteczne odchudzanie po czterdziestce

Skuteczne odchudzanie po czterdziestce

Kobieta, która osiągnęła wiek czterdziestu lat, jest szczególnie narażona na tycie. Ma to związek z zachodzącymi w jej organizmie zmianami. Jak w tym wieku skutecznie walczyć ze zbędnymi kilogramami?

Kiedy jesteśmy młode, nasz organizm jest dużo bardziej podatny na odchudzanie, niż kiedy zbliżamy się do menopauzy. Ma to związek ze spowolnieniem przemiany materii, mniejszym zapotrzebowaniem organizmu na kalorie oraz zmianami na tle hormonalnym. Na uwagę zasługuje również fakt, iż często panie po czterdziestym roku życia nie prowadzą zbyt aktywnego trybu życia, co jeszcze bardziej sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Obowiązki domowe i praca pochłaniają nas w takim stopniu, że nie pozostaje nam zbyt wiele czasu na to, aby zadbać o siebie. A waga rośnie... Nie ma sensu zwlekać, warto wprowadzić dietę oraz plan treningowy, a kilogramy same zaczną znikać. Wystarczy tylko regularność i motywacja! Efektywnie schudnąć można również po czterdziestce!

Wprowadzając zmiany w stylu życia oraz w żywieniu, wyszczuplimy naszą sylwetkę, co z pewnością pozytywnie wpłynie na nasze samopoczucie. Od czego trzeba zacząć? Przede wszystkim, wybierzmy sobie taką formę aktywności fizycznej, którą rzeczywiście będziemy lubić. Trening ma być przyjemnością, inaczej szybko się do niego zniechęcimy. Biegi, fitness, jazda na rowerze, pływanie, a może taniec? Systematyczność ma tu ogromne znaczenie. Jeśli tylko możemy, ćwiczmy nawet kilka razy w tygodniu. Aby zbić wagę po czterdziestce, potrzebować będziemy diety, w której ograniczymy ilość dziennie spożywanych kalorii. Jeśli nasze treningi są dość intensywne, może to być dieta zapewniająca organizmowi około 1500 kalorii dziennie. Jeśli zaś nasza aktywność jest mniejsza, warto ograniczyć dzienną dawkę kalorii do 1000-1200. Jakie pokarmy jeść? Pieczywo białe zastąpić pieczywem chrupkim oraz pełnoziarnistym. Wykluczyć słodycze, tłuste mięso, fast foody. Wprowadzić do menu: ryby, chudy drób, chudy nabiał, płatki zbożowe, owoce oraz duże ilości warzyw.