Fitness a odchudzanie - jakie treningi dadzą najlepsze korzyści?

Fitness a odchudzanie - jakie treningi dadzą najlepsze korzyści?

Przygotowując swój własny plan treningowy często zastanawiamy się, jaki rodzaj treningu pozwoli uzyskać nam najlepsze rezultaty jeśli chodzi o spadek wagi. Którą formę fitnessu wybrać?

Czym tak naprawdę jest fitness? Ogólnie rzecz biorąc, jest to zespół zajęć sportowo-rekreacyjnych, który ma za zadanie budowanie doskonałej kondycji oraz rzeźbienie nienagannej sylwetki. Potocznie terminu fitness używamy w odniesieniu do zajęć grupowych, odbywających się w specjalnych ośrodkach rekreacyjnych przy udziale instruktora oraz przy akompaniamencie muzyki. Do najpopularniejszych form fitnessu zaliczają się: aerobik (oraz jego odmiany), zumba, taniec, spinning (trening na rowerach stacjonarnych), fat-burning, step, ABT. Jeśli zastanawiamy się, którą z licznych form fitnessu wybrać, najlepiej najpierw zapoznać się mniej więcej z każdą z nich i wybrać to, co wydaje nam się najprzyjemniejsze. Nie warto sugerować się natomiast suchymi faktami, mówiącymi o tym, ile kalorii można spalić w danym typie treningu. Co z tego, że wybierzemy teoretycznie najefektywniejszy program, jeśli wcale nie będziemy go wykonywać chętnie? Liczy się nasza własna motywacja. Jeśli ją mamy i ochoczo wybieramy się na kolejną sesję treningową, po czym dajemy z siebie na niej wszystko, sukces w spadku na wadze mamy gwarantowany. I to niezależnie od tego, czy wybierzemy spinning, aqua aerobic, aerobox czy zajęcia BS. 

Warto jednak zwrócić uwagę, iż pośród licznych rodzajów zajęć fitness istnieją również takie, które nie są nastawione na spalanie kalorii, a na przykład na rozciąganie lub odprężanie, np. pilates lub joga. Warto więc raczej wybierać te, w których mamy do czynienia z dynamicznymi ćwiczeniami aerobowymi, jakie w znacznym stopniu podwyższają nam tętno. Aby trening efektywnie sprzyjał spalaniu kalorii, powinien też być odpowiednio długi (najlepiej około godziny) oraz wykonywany odpowiednio często (najlepiej 3-5 razy tygodniowo).