4 ćwiczenia na płaski brzuch

4 ćwiczenia na płaski brzuch

Choć niekiedy dokładamy wszelkich starań, aby towarzyszył nam regularny trening, wciąż nie możemy uzyskać optymalnych efektów. Jedną z partii ciała, które dość trudno jest wymodelować, jest okolica brzuszna.

Trening fizyczny, w zależności od naszych indywidualnych potrzeb, może przybierać różne postacie. Częstym problemem skłaniającym nas do podjęcia regularnej aktywności fizycznej jest zbyt duża ilość tkanki tłuszczowej w okolicy brzucha. Niekiedy jednak jazda na rowerze, jogging lub inny kompleksowy trening nie wystarcza. Aby wymodelować mięśnie brzucha, warto codziennie wykonywać szereg specjalnych ćwiczeń. Oto kilka z nich: 1. Kładziemy się na plecach, ręce wkładamy pod pośladki, prawa noga wędruje wyprostowana do góry. Podczas unoszenia nogi wykonujemy wydech. Opuszczamy nogę, wykonując jednocześnie wdech. Zatrzymujemy nogę kilka cm nad podłogą, trwamy tak przez chwilę, po czym opuszczamy całkowicie nogę. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy dla każdej nogi. 2. Kładziemy się na plecach. Następnie jak najwolniej podnosimy się do pozycji siadu, trzymając ręce wzdłuż tułowia. Należy pilnować, aby nogi przylegały do podłogi. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy. 3. Ponownie kładziemy się na plecach. Ręce trzymamy wzdłuż tułowia. Kolana i stopy trzymamy złączone. Podnosimy nogi na nieznaczną wysokość, następnie robimy nożyce pionowe. To ćwiczenie sprawdza się także w wariancie z nożycami poziomymi. 4. Ustawiamy się w lekkim rozkroku. Wykonujemy skłon, po czym wracamy do pozycji wyjściowej, a następnie unosimy bardzo wysoko ręce, jak najwyżej możemy. Znów wracamy do pozycji wyjściowej. Podczas wykonywania ćwiczenia zmieniamy tempo, parę razy wykonujemy je wolno, parę razy szybko.